onsdag, december 06, 2006

Måndag morgon. Först tror jag att Jan Stenbeck kommit tillbaks till jordlivet tills jag inser att det är min egen spegelbild. Fet, glansig, bullig och uppblåst. Dubbelhaka, skäggstubb, mage. En vinmarinerad välmelerad svensk biff ställer sig på vågen som darrar till av obehaget av att få sån tung börda. 88,2kg. Faan också.

Bortsett bankkontot är vi lika Janne och jag. Svullnar upp på samma ställen, har liknande hud/hår färgskala och liknande svulla dricka tendenser. I n t e bra, inte bra alls.

Sätter på byxor. Trånga. Drar på en cool t-tröja. Cool tight t-tröja på tjock kropp med bröst = Äckligt. ”Stenbeck, please, sätt på något som döljer.”

Men, ha, så här är det. Det finns inga problem! Inga alls om man tror på att man är herre över sitt eget öde. Då är de enda problem som finns övergående, för hittar man ett prolem så är det ju bara att åtgärda och så finns det inte längre.

Sagt och gjort. Går man upp i vikt går det in mer energi än ut. Svårare än så är ju inte grundanalysen. Så mindre in mer ut.

Intagsdelen delar jag upp i två problemområden: Mat och alkohol. Lösningar: no carb och nollintag av alkohol de första två veckorna, sen low carb och måttlighet, typ två vino days i veckan.

Energi ut: sport och allmän aktivitet.
1 lång löpning i veckan, vi talar om 1,5 till två timmar.
2 40 min löpning
3 tennis
Det betyder en vilodag. Det betyder runt 6 timmar i veckan, och om man räknar med 800 kalorier i timmen blir det nästan 5000kalorier, dvs. ungefär motsvarande energin i ett kilo fett.

Viktprediction:
Mån 4 88kg
Mån 11 85kg (två kilo vätsaka och andra avlagringar plus 1kg fett
Mån 18 83,5 (1.5 kg fett)


Då är det bara att köra igång...

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: