fredag, november 24, 2006

Smakstart

Slå min morgon! Vakande tidigt och värmer händerna med kaffekoppen medans solen går upp över Cap Bon. Men det är inte soluppgången eller kaffet som får mig alert, det är vågorna. Stora härliga vackra vågor tornar upp sig och bryter vackert på ett annars kav lugnt hav.

Innan någon vaknat sticker jag och hundarna ut och springer på stranden. Sen frukost med familjen. När dom är iväg till skolor och jobb, trycker jag in surfbrädan i bilen och kör bort till en annan strand där vågorna bryter bättre. Halv nio är solen redan högt på himlen och det börjar bli behagligt varmt i luften. Paddlar ut och får direkt en bra våg. Surfar och leker i vågorna i nån timme innan jag åker hem. Klockan 10 sitter jag vid skrivbordet med salt i håret och hur kan resten av dan bli dålig, hur kan något jag gör bli dåligt med en sån smakstart?

Järnspikar, vad bra det kan vara!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: